Newsletter

Εγγραφείτε στο News Letter μας για να λαμβάνετε νέα των τμημάτων ιστιοπλοΐας και τις δραστηριότητες μας

Sailing School events - news

Έναρξη νέων τμημάτων

Νέα σειρά μαθημάτων για τμήματα κυβερνητών και refresh group θα ξεκινήσει η σχολή το ΣΚ 18-19/11,σε συνεργασία πάντα με τον ΙΟΒΑΘ.
Παράλληλα θα διεξαχθούν δύο ενημερωτικές συναντήσεις  Δευτέρα 13 και Τετάρτη 15/11 στα γραφεία του ομίλου από 19:00 ως 21:00 για την πληρέστερη ενημέρωση των ενδιαφερομένων.
Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και στο 6974591192

''Πάμε Ιστιοπλοΐα''

''Πάμε ιστιοπλοΐα''...αυτή τη Δευτέρα 23/10 ξεκινάει το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της σχολής,με τετράωρες μεσημεριανές αυτόνομες εξόδους,φρεσκαρίσματος γνώσεων και χειρισμών για τους παλιούς μαθητές μας και γνωριμίας για όσους θέλουν να πάρουν μια πρώτη εικόνα από την πλεύση ενός ιστιοφόρου ανοικτής θαλάσσης!

Περισσότερα...

Έναρξη εκπαιδευτικής περιόδου 2017

Την έναρξη του πρώτου κύκλου της νέας εκπαιδευτικής περιόδου για την ανοικτή θάλασσα στην πόλη του Βόλου προγραμματίζει η himera sailing school σε συνεργασία με τον ΙΟΒΑΘ, την Κυριακή10/9 με τμήματα κυβερνητών και refresh group!

Περισσότερα...

3ήμερο εκπαιδευτικό ταξίδι

Στην αρχή του φθινοπώρου η himera sailing school προσφέρει την δυνατότητα για ένα refresh εκπαιδευτικό τριήμερο σε Παγασητικό και Β. Εύβοια από Παρασκευή μεσημέρι ως και Κυριακή βράδυ.

Περισσότερα...

free days sailing 2017

Το όγδοο free days sailing διοργανώνει φέτος η himera sailing school,από Τρίτη ως και Πέμπτη 5-7/9.

Περισσότερα...

ΔΙΕΒΑ 2017

Όταν βλέπεις τους άλλους να προετοιμάζονται για τον επόμενο αγώνα(ρεγκάτα) και εσύ ζηλεύεις λίγο...τότε σίγουρα οι προηγούμενες ημέρες που πέρασες στην θάλασσα ήταν πολύ καλές!!!

Εννιά μέρες,2 σκάφη,8 μαθητές,πέντε αγωνιστικές ημέρες και επτά κούρσες,συνέθεσαν το πάνελ της himera sailing school και την συμμετοχή της στην φετινή ΔΙΕΒΑ του ΝΟΑΘ στη Σκόπελο από 7-13/8! 
Περισσότερα...

Έναρξη νέας εκπαιδευτικής σειράς

Την έναρξη νέας σειρά μαθημάτων για την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης στην πόλη του Βόλου προγραμματίζει η himera sailing school σε συνεργασία με τον ΙΟΒΑΘ, το Σαββατοκύριακο 13-14/5 με τμήματα κυβερνητών,refresh group,skippers group και αγωνιστικής δραστηριότητας.

Περισσότερα...

Άνοιξη 2017

Την έναρξη της νέας εκπαιδευτικής περιόδου για την ανοικτή θάλασσα στην πόλη του Βόλου προγραμματίζει η himera sailing school σε συνεργασία με τον ΙΟΒΑΘ, το Σαββατοκύριακο 11-12/3 με τμήματα κυβερνητών και refresh group!

Περισσότερα...

3ήμερο refresh group

Η himera sailing school με την ευκαιρία του 3ημέρου της 28ης Οκτωβρίου διοργανώνει ταχύρυθμο refresh group στις Β.Σποράδες!

Περισσότερα...

free days sailing 2016

  Η himera sailing school για 7η συνεχόμενη χρονιά διοργανώνει το free days sailing-γνωριμία με την ιστιοπλοΐα ανοικτής θαλάσσης.

Περισσότερα...

'ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ 2012'

 Κάπου είχα ακούσει για την ιστιοπλοΐα ότι ο άνθρωπος εφεύρε το πιο αργό μέσο μεταφοράς …..και αποφάσισε να κάνει αγώνες με αυτό!!!!

Σίγουρα δεν είναι έτσι….. ή πιο σωστά δεν είναι μόνο έτσι. Αρκετοί από εμάς έχουμε νιώσει ένα σκαρί να τρέχει με ταχύτητες 20 μιλιών και άλλοι ακόμα πιο τυχεροί με αρκετά περισσότερα!! Άλλες φορές πάλι, σίγουρα όλοι μας έχουμε βρεθεί σε συνθήκες που ακόμα και κωπηλάτες θα μισούσαν….. πάραυτα το να τρέχεις με 8 μίλια στον απογευματινό ήλιο, σε πλαγιοδρομία με 10-11 μιλάκια αέρα, ακούγοντας pink Floyd και τριμάροντας συνεχώς , είναι μια ευτυχισμένη στιγμή!!

Ο  προτελευταίος αγώνας του τοπικού μας πρωταθλήματος,  ‘’Αργοναύτης’’ με διαδρομή Βόλος-Μικρά-Μιτζέλα, έλαβε χώρα το ΣΚ που μας πέρασε. Η himera sailing συμμετείχε και πάλι με το σκάφος hakuna matata και με πλήρωμα μεικτό, από την αγωνιστική της ομάδα και από το νέο αγωνιστικό τμήμα!!

Η εκκίνηση της πρώτης μέρας δόθηκε στις 11, το πρωί του Σαββάτου και ο ΒΔ ελαφρύς άνεμος οδήγησε τα σκάφη στην εκκίνηση με μπαλόνια και πορεία ΝΝΑ προς το επόμενο σημείο στροφής(νήσοι μικρά), σε ανοιχτή πλεύση.  Η πλειονότητα του στόλου παρέμεινε δεξίνεμοι , παράλληλα με τις ακτές των αλυκών και σχετικά κοντά μεταξύ τους και μόνο το je men fous (platu 25)κατάφερε να ανοίξει διαφορά, ενώ το fairytale(elan 40) γρήγορα, σχετικά, έκανε την πότζα προς Αγριά για αναζήτηση καλύτερου αέρα. Το ίδιο έκαναν και τα περισσότερα σκάφη όταν σύντομα ο όποιος αέρας υπήρχε χάθηκε και η λαδιά άρχισε να απλώνετε.  Ο αέρας όμως θέλησε να δοκιμάσει την επιμονή των ιστιοπλόων και αντάμειψε όσους δεν βιάστηκαν να αλλάξουν μπράτσο…. μιας και το ελαφρύ γέμισμα του ήρθε από ΝΔ, κοντά της ακτές του Ακγιστρίου, σημείο που συνήθως υπάρχει ‘’κουρτίνα’’ . Από τα πρώτα σκάφη που γύρισαν έγκαιρα προς τον επερχόμενο αέρα ήταν το Δήμητρα και όσοι είχαν μείνει στο δεξίνεμοι. Το hakuna matata ακολούθησε, χάνοντας όμως χρόνο από το code o στον φλόκο. Το γέμισμα τελικά δεν ήταν τόσο έντονο και πλησιάζοντας τον κάβο  εξασθενούσε κιόλας, αναγκάζοντάς μας σε δεξίνεμο τακ και πορεία στα όρτσα πλέον, για τα Μικρά. Εκεί ήταν και το πρώτο καθοριστικό σημείο του αγώνα και όποιος κατάφερνε να μπει και να παραμείνει στον αέρα που κυμαίνονταν από 2.5-5 μίλια, να κερδίζει μέτρα έναντι του υπόλοιπου στόλου που παρέμεινε δεξίνεμος αρκετά σταβέντο προς τις ανατολικές ακτές.  Με το je men fous αρκετά μπροστά και το Δήμητρα(oceanis 38), με το οποίο παίζουμε για την Τρίτη θέση στο πρωτάθλημα, να έχει μπει πρώτο στον αέρα, δουλεύουμε όσο καλύτερα μπορούμε το  41 ποδιών ιταλικό σκαρί  που αν και δεν ‘’σκοτώνει ‘’ σε αυτές τις συνθήκες, περπατάει σχετικά γρήγορα, όταν τριμαριστεί σωστά! Προσπαθούμε και παραμένουμε στον αέρα, ψάχνοντας τους διαδρόμους, κάνοντας αρκετά καλά τακ δεν χάνουμε περισσότερο από 0.5 σε ταχύτητες σκάφους 2.7!! Με λαγό το je men fous και το Δήμητρα να έχει φύγει αρκετά ανατολικά, το πλήρωμα τρέχει ‘’μόνο του’’ το σκάφος, με τον εκπαιδευτή της σχολής σε ρόλο συντονιστή και μόνο!! Επιμένουμε στο κέντρο και με διαδοχικά σκαλοπάτια ροκανίζουμε την διαφορά από το je men fous(στο πρώτο μας κροσάρισμα, έγινε χειραψία μεταξύ των πληρωμάτων) και ανοίγουμε κατά πολύ από τον υπόλοιπο στόλο.

Πλησιάζοντας τα μικρά αριστερίνεμοι σε ανοιχτά όρτσα ο αέρας δυναμώνει(6-6.5 μίλια) και σιγοντάρει και μετά το καβατζάρισμά  βιράρουμε το S3 vmg μπαλόνι μας, με άψογο συντονισμό!  Η συνέχεια αν και μονομπρατσιά , αρκετά όμορφη…. η αύξηση της έντασης ως και 10.5 μίλια(σε εμάς) παράλληλα με το φατσάρισμα, μας βγάζουν πορεία, προς Μιτζέλα, με το σκάφος να τρέχει επιτέλους σε συνθήκες που αγαπάει και με pink Floyd στα ηχεία του…. κάτι που έδειξε επίσης να αγαπάει! Πίσω μας αρκετά κοντά μετά το καβατζάρισμα το platu 25 το οποίο όμως έχασε αρκετά μέτρα μετά το φρεσκάρισμα!!  Τερματίζουμε μετά από 6:11 μια απόσταση 21 ν.μ, έχοντας κάνει ένα άσχημο μαϊνα μπαλονιού ……η μόνη άτυχη στιγμή του πληρώματος εκείνη την ημέρα!  Οχτώ λεπτά πίσω μας το je men fous, το οποίο  σίγουρα έχει κερδίσει τον αγώνα,έχοντας στη σύνθεσή του 2 μαθητές της σχολής ένας εκ των οποίων ο Στέλιος ΠΟΜΟΝΑΣ....μέλος της αγωνιστικής μας ομάδας,αφήνοντας σε εμάς την ως τότε δεύτερη θέση, μιας και τα μπαλόνια των υπολοίπων σκαφών φαίνονταν και ήταν αρκετά μακριά!!

Το προφανές φρεσκάρισμα όμως, φέρνει τον στόλο να τερματίζει ,μια ώρα μετά ,το τρίτο σκάφος σε πραγματικό χρόνο και 2 ώρες μετά το τελευταίο!! 

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και η 7η θέση τελικά. δεν μας κόβει την όρεξη για την ομολογούμενος γευστική ψαρόσουπα!!! Μας την διακόπτει όμως η ρεστία που έχει βγει, αναγκάζοντάς μας να τρέξουμε στον ντόκο και να φροντίσουμε τα σκάφη που κουνιούνται σαν εκκρεμές πλαγιοδετημένα στην έξω μεριά του ντόκου.!!  Καλό θα ήταν την επόμενη φορά που θα επισκεφτούμε την Μιτζέλα στον αγώνα, να έχει υπάρξει η μέριμνα για χώρο εντός του μικρού λιμένα, σε συνεννόηση πάντα με τους ντόπιους.

Ξεπερνώντας και αυτό τον σκόπελο…. οι περισσότεροι δεν έχασαν την ευκαιρία για νυχτερινή κοινωνικοποίηση με τα αντίπαλα πληρώματα….. με τη συντροφιά μιας μπύρας ή ενός ποτού!!

Το πρωινό της Κυριακής, μας έφερε συννεφιά και ένα ελαφρύ 5-6 μίλια, δυτικό αεράκι, ενώ τα δελτία έδιναν 4bf Βοριά!! Η επιτροπή παρατηρώντας  τις συνθήκες έδωσε την εναλλακτική διαδρομή παρακάμπτοντας τα μικρά, με διαδρομή πλέον Μιζτέλα-Βόλος 14 ν.μ. Αρχικά αυτή η απόφαση φάνηκε υπερβολική …..αλλά τελικά αποδείχτηκε σωστή, με την έκβαση που είχε ο αγώνας. Αγώνας που ξεκίνησε λίγο μετά της 11 με τον προαναφερθέν αέρα και τα σκάφη να φεύγουν ξανά με μπαλόνια με πορεία το αγκίστρι. Το hakuna matata είχε καλύτερη εκκίνηση από αυτή της πρώτης ημέρας και φεύγοντας αρκετά σταβέντο, άργησε να φουσκώσει το Α3 του , αλλά στη συνέχει έχοντας περιθώριο να ορτσάρει βρέθηκε δεύτερο σκάφος πίσω από το farytale(elan 40) που ομολογουμένως έκανε την καλύτερη εκκίνηση και βγήκε γρήγορα στον καθαρό. Παίζοντας με κοψίματα και ανεβάσματα…. περνώντας και τον κάβο της Μιτζέλας, ο αέρας καθάριζε, αυξάνοντας για λίγο την έντασή του δίνοντας παράλληλα και σιγόντα, τα οποία και μας ανάγκασαν  να πάμε με peeling στο S3. Γρήγορα όμως ο αέρας άρχισε να εξασθενεί καραντιάζοντας τελείως τα σοφράνο σκάφη, κρατώντας λίγη ένταση σταβέντο για όσους έβλεπαν μπροστά και πόδισαν. Από εκεί και πέρα η συνέχεια δεν χρίζει ιδιαίτερου σχολιασμού….je men fous , hakuna matata fairytale και Δήμητρα, κροσαριστίκανε  1-2 φορές και το καθένα έψαχνε την ρέφλα που θα το πάει  παρακάτω, με τον υπόλοιπο στόλο να κρατιέται πιο νότια. Διεύθυνση που τελικά έφερε και τον επόμενο αέρα. μετά σχεδόν από 2 ώρες μπουνάτσας και ενώ σκάφη περνούσαν μπροστά από άλλα με προσωπικές  ρέφλες… .ενώ το hakuna matata  όντας αριστερίνεμο με μπαλόνι πλησίαζε στο αγκίστρι το fairytale που ήταν δεξίνεμο με φλόκο!!!! Εν τέλει γέμισε ο νοτιάς και έφερε τα προαναφερθέντα σκάφη να σκάνε μαζί στον τερματισμό πλώρη με πλώρη μετά από 5 ώρες αγώνα! Δεξίνεμα με τα μπαλόνια τους hakuna matata & fairytale έχοντας χάσει στο διορθωμένο  προσέφεραν μια ανεπανάληπτη για τα τοπικά μας δεδομένα σκηνή παλεύοντας για την κανονιά …..με το πρώτο, σταβέντο,να περνάει τη γραμμή 2 δ εμπρός από το δεύτερο!!! Ο υπόλοιπος στόλος τερμάτισε εντός 48λ με το ανεμόμετρο του σκάφους να δείχνει μέχρι και 13 μίλια αέρα λίγο μετά τον τερματισμό, αέρας που έφερε μαζί του και τα πίσω σκάφη!!

Σε ακόμα έναν αγώνα που τον πρωταγωνιστικό ρόλο είχε η μπουνάτσα, έχοντας όμως και διαστήματα  μέτριου αέρα, προς το τέλος, τα συμπεράσματα πολλά!!

Καταρχήν από εκπαιδευτικής σκοπιάς ο συνδυασμός του πληρώματος απαρτιζόμενο από διαφορετικής εμπειρίας άτομα, προσέφερε στους ‘’νέους΄΄ αρκετές εικόνες και γνώσεις και στους ‘’παλιούς’’ την δυνατότητα να περάσουν σε πιο καθοδηγητικές θέσεις, συντονίζοντας το πλήρωμα αλλά και τιμονεύοντας το σκάφος στην μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα!!! Χαρακτηριστική η παρατήρηση του φίλου Δημήτρη από το σκάφος fairytale τη στιγμή της μονομαχίας στο τέλος της δεύτερης ημέρας, ότι ο εκπαιδευτής της σχολής ήταν σε ρόλο συντονιστή!!

Σίγουρα τα διαστήματα της λαδιάς, αποδιοργανώνουν το πλήρωμα και οι πιο άπειροι χάνουν την συγκέντρωσή τους ….αλλά αυτό είναι ένα κομμάτι που χρήζει ιδιαίτερης δουλειάς, γιατί όταν εν τέλει έρθει ο αέρας αν ο συντονισμός έχει χαθεί ακόμα και οι πιο απλές κινήσεις μπορούν να φέρουν πολλά ευτράπελα!!

Τέλος παίρνοντας αφορμή από αρκετές συζητήσεις, στους τελευταίους αγώνες, αναφορικά με τα συστήματα καταμέτρησης αλλά και τον τρόπο εξαγωγής αποτελεσμάτων, θα παραθέσω την απάντηση του φίλου ιστιοπλόου Θάνου, όταν σε ερώτηση αν ένα συγκεκριμένο σκάφος μπορεί να χαρίσει τον χρόνο που το πιστοποιητικό του έδινε, απάντησε : ‘’ αν το ευχαριστήθηκες σήμερα, τότε μη σε νοιάζουν τα νούμερα’’ …..και την επομένη πλανάραμε με αυτό το σκάφος με 20 μίλια ταχύτητα, χαρίζοντας φυσικά τον χρόνο σε όλους, μένοντας απίστευτα ευχαριστημένοι όλοι!!!

Σίγουρα ο στόχος σε έναν αγώνα είναι και η νίκη και όπως αρκετές φορές έχω πει, το σημαντικό είναι να μπορείς να διακρίνεις πότε κερδίζεις και πότε χάνεις, από δικά σου σωστά και λάθη και πότε από τύχη η ατυχία αντίστοιχα!!  Η ανοιχτή θάλασσα έχει πολλά αδύνατα σημεία και όλα ξεκινάνε από την ανομοιομορφία του στόλου, κάτι που προφανώς γίνετε ακόμα πιο έντονο σε ακραίες καιρικές συνθήκες, λαδιάς ή πολύ αέρα. Η κάθε περιοχή έχει τα δικά της και σίγουρα υπάρχουν σκάφη που ευνοούνται και άλλα που δεν ευνοούνται από την εκάστοτε καταμέτρηση και τρόπο εξαγωγής αποτελεσμάτων. Ο καθένας διαλέγει τι θα αγοράσει(και σίγουρα τα κριτήρια αγοράς σκάφους για τους περισσότερους στην επαρχεία δεν είναι μόνο οι αγώνες….) και με τι θα τρέχει και στην τελική αν αποζητά μόνο τη διάκριση ή όχι. Προσωπικά έτρεξα σε σκάφος που πριν την τελευταία κούρσα σε μια ρεγκάτα ήμασταν 2οι….δεν θυμάμαι όμως τίποτε από εκείνον τον αγώνα …..αλλά πολλά περισσότερα από άλλους που δεν είχαμε καμία ελπίδα διάκρισης!!!

Βέβαια θεμιτό είναι να έχουν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες για νίκη και ήτα στη διάρκεια ενός αγώνα, κάτι που ορισμένες φορές και με συγκεκριμένες επαναλαμβανόμενες συνθήκες είναι αδύνατον …..αλλά αυτή είναι μια συζήτηση που μπορεί να γίνει τον χειμώνα, για να μας κρατά σε εγρήγορση, παράλληλα πάντα με την συνεχόμενη δική μας ομαδική βελτίωση!!!

Επόμενη ενημέρωση …..στις 11/11 μια μέρα μετά τον τελευταίο αγώνα, τα Ο-Π στα οποία και θα διεκδικήσουμε την Τρίτη θέση του πρωταθλήματος, έχοντας να καλύψουμε διαφορά 11 βαθμών από το τρίτο σκάφος, και αν το καταφέρουμε στον ντόκο θα μας περιμένει η coca-cola zero 0.001% !!!!

Καλή μας επιτυχία λοιπόν!!